PROJECT: artistix

 

 

 

brand story: maakt beeldhouwen mogelijk

Het doel van ArtistiX is helder: beeldhouwen moet voor iedereen toegankelijk zijn. Met een scala aan schitterende producten bedienen ze winkels, cursusinstellingen en beeldhouwers. In Europa zijn zij de grootste, maar bedienen de hele wereld. Vooral in Amerika groeit hun markt. Een mooi, jong en dynamisch bedrijf wat in de basis stenen van de ene kant van de wereld naar de andere kant brengt. Maar feitelijk de bron is voor onbegrensde creatieve mogelijkheden voor hobbyisten en kunstenaars over de gehele wereld.

 

De uitdaging voor Tales on Fire om hun merk visueel steviger te maken. Maar ook meer onderscheidend, passend bij de prominente rol die zij innemen. Dit uit zich in vernieuwde en gestroomlijnde huisstijl welke toegepast wordt op verpakkingen, brochures en video's.

MERK EN COMMUNICATIE

VERPAKKINGEN

PROJECT INFO

Opdrachtgever:

ArtistiX

Werkgebied:

Groothandel in beeldhouw artikelen

Locatie: Rotterdam - Nederland

Werkzaamheden:

- Branding

- Branding strategy (story telling)

- Beursstand

- Leaflets

- Advertenties

- Fotografie

- Corporate video

- Verpakkingen

ArtistiX heeft een sterk merk en grote naamsbekendheid in de markt. Naast de groothandel in diverse steensoorten, ontwikkelen en branden ze ook eigen gereedschap. Dit maakt hun divers en onderscheidend.

 

 

 

 

 

 

 

 

De bekende merkwaarden werden aangevuld met waarden die passen bij de prominente rol als marktleider. Deze merkwaarden hebben wij omgezet in een herkenbare nieuwe huisstijl. De gekozen stijl draagt het nuchtere Hollandse uit, aangevuld met een tikkie Amerikaans. Stap voor stap worden alle uitingen vervangen met de 'nieuwe' stijl.

Een groot aantal verpakkingen werden opnieuw ontworpen en aangepast aan de nieuwe huisstijl. Een zeer complexe en uitdagende klus, waarbij we alles hebben ingezet om het maximale resultaat te bereiken qua mogelijkheden van design, efficiency en druktechniek.

 

In het toegepaste concept van alle verpakkingen zijn we continu op zoek naar de ideale verhouding tussen product awareness en branding doelstellingen. Dit resulteert in een combinatie van productinformatie, toepassing en sfeer. Waarbij het laatste uitgebeeld wordt in de vorm van de verhaal vertellende visual van de mijnwerkers.

CORPORATE VIDEO

FOTOGRAFIE

Voor ArtistiX hebben wij een reeks toepassings- en productfoto's gemaakt voor de diverse verpakkingen en brochures.

BROCHURES

Glossy drieluik voor hun paradepaardje: De Carbide Rasp. Uitgewerkt op stevig papier afgewerkt met een glanslak. Een brochure voor zowel de Europese als Amerikaanse markt.

Deliverables voor artistix

Redesign logo, brand inventarisatie (waar staat het merk nu en hoe kunnen we het merk professioneler in de markt zetten), een nieuw identity system met een library aan grafische componenten (logo’s, patronen, typografie, kleurenpaletten, composities, etc), email handtekeningen, visitekaartjes, briefpapier, een ontwerp  voor de websites met webwinkel, kopkaartjes, diverse dozen en wikkels voor verpakkingen, de panelen voor de beursstand, stickers, handvaten, blikjes, bannieren, etc...

Koe voor Woerden

Frans Hazenbosch

ARTISTIX

VAN steen naar onbegrensde creativiteit

© 2017 Copyright Tales on Fire